roosvdzwan.reismee.nl

Twee weken op reis alweer

Zondag twee weken terug kwam ik aan in San José, de hoofdstad van Costa Rica, per bus en Eric per vliegtuig. Sinds dien hebben we vele avonturen beleefd. Ik had graag meer Foto's op internet gezet maar de WiFi is nu niet goed genoeg dus dat krijgen jullie nog tegoed van mij.

De maandag na aankomst hebben we een auto gehuurd en hebben we het drukke San José verlaten voor het rustige Bajos del Toro. Een bergplaatsen ten noorden van de hoofdstad. Vooral de weg er naartoe door mistige bergen was erg mooi. In Bajos del Toro een spectaculaire waterval en kolibrie ruin bezocht en in een blokhut geslapen. ( zie foto's) De dag erna naar Quepos gereden en Eric mijn thuis van de vier weken ervoor laten zien. Samen met oud klasgenoten van de zonsondergang genoten en een luiaard in de boom bewonderd. Woensdag in de ochtend nogmaals, maar nu met Eric, park nationaal Manuel Antonio bezocht. In de middag Sabrina opgepikt en met zn 3en naar Santa Elena gereden. Dit is een toeristisch bergplaatsje vlak bij natuurgebied Monteverde. Hier twee nachten in een héérlijk ontspannen hostel geslapen. De donderdag heel actief geweest. In de ochtend over hangbruggen door het bos gelopen en in de middag een van de langste tokkelroetes van midden Amerika gedaan. Heel spectaculair om zo hoog boven het dal te bungelen. De vrijdag om het Arenal meer naar de gelijknamige vulkaan toe gereden met onderweg uitzicht op beiden. Daar aan het einde van de middag Sabrina op de bus naar het vliegveld gezet en zelf nog even genoten van het uitzicht over de vulkaan bij zonsondergang. De zaterdag naar het nationale park aan de voet van de vulkaan geweest in de ochtend. In de middag héérlijk ontspannen gedobberd in een riviertje waarvan het water opgewarmd wordt door een natuurlijke brons van de vulkaan. Omdat het weekend was waren er veel costaricanen, erg gezellig. Mooie afsluiting van de week.

De tweede week vooral de Caribische kust verkend. Eerst naar tortugero geweest, in het noorden. Een eiland zonder auto's omringd door "wetlands". Dit is een drassig gebied wat je net geen mangrove mag noemen van de kenners. Op het eiland in een hangmat aan het strand gehangen. Ook in het donker opzoek gegaan naar spinnen kikkers en slangen met een gids. En per kano het natuurgebied rond het eiland verkend. Slingerapen, kaketoes en veel soorten watervogels gezien. De tweede helft van de week naar Puerto Viejo geweest. Dit is een ontspannen plaatsje waar veel Europeanen, Amerikanen en ook Australiërs zich hebben gevestigd om van het het ontspannen Caribische leven te genieten. Dus dat hebben wij ook maar gedaan ondanks de tropische regenbuien. We hebben er fietsen gehuurd en zo meerdere stranden in de buurt bezocht. Ook zijn we naar een dieren opvang centrum geweest waar ze vooral jonge en gewonde dieren opvangen met als doel deze weer terug in de natuur te plaatsen als ze er klaar voor zijn. Omdat het relatief koud was waren de luiaards heel actief en daardoor extra grappig.

Op de zaterdag zijn we naar Uvita gereden aan de andere kust. Een tocht van 7 uur dwars door het land en de bergen, onze langste autorit. In Uvita afgekoeld in zee want de kust aan de stille Oceaan is erg warm deze tijd van het jaar. En op zondag op weg naar Drake bay een afgelegen baai vlak bij corcovado nationaal park. Waar we onze laatste week gaan slijten.

Cora

Wauw klinkt super!
Liefs vanuit stormy Portugal. Heb jullie een link voor Pindat gemaild, misschien in de spambox
XXX

Nel

Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken! Geniet nog lekker de laatste periode en groetjes voor beiden!

mama

Klinkt goed hoor, vooral al die "ontspannen" dingen. Leuk dat jullie ook zo met de lokale bevolking in contact zijn. Inderdaad wel jammer van de foto's, van de laatste sessie zijn er ook 2 die niet willen laden. Zoals je al zegt, we houden ze tegoed. Beetje pech met de regen begrijp ik, wij hebben relatief goede dagen hier gehad. Lekker zonnetje en een stuk warmer. Maar jullie hebben pech, als jullie komend weekend terug komen zal het hier weer flink koud zijn. Het gaat wéér vriezen! Geniet dus nog maar lekker daar van al dat moois. Ik heb even gekeken naar corcovado park, het wordt beschreven als het paradijs op Costa Rica! Heel fijne tijd nog de laatste dagen. liefs mama