roosvdzwan.reismee.nl

No hablo Español

Dag allemaal,

Hoe zijn de lessen? Ik zal het proberen uit te leggen. Er zijn 4 onregelmatige werkwoorden in het Spaans die allemaal gebruikt kunnen worden als "ik ben" of "het is", maar voor allemaal gelden specifieke regels wanneer ze te gebruiken. Dit heb ik de eerste week geleerd. Dus na week één kon ik dingen omschrijven. Bij voorbeeld hoe ik iets vind, hoe iets er uit ziet of waar iets is. Al weet ik niet altijd genoeg woorden om goede zinnen te vormen.

Deze week geleerd mijn dagelijkse routine te beschrijven. Bijvoorbeeld " zich wassen voor het slapengaan." Deze manier van spreken gebruiken wij in Nederland niet echt meer en in het Engels weet ik niet eens of het bestaat. Maar in het spaans gebruik je deze manier van spreken wel veel, moeilijk dus. Ook heb ik geleerd mijn plannen voor de toekomst te beschrijven. Dat was makkelijker. Maar mijn woordenschat vergroten blijft het moeilijkste.

Ik hoop dat het duudelijk was !!!

Ik ga nu maar weer eens naar het strand. Onder video's moeten jullie ook maar eens kijken


Reacties

Reacties

Nikita

Hola chicka,

Suena bien!
Entonces puedes entender bastante para leer eso ;)
El vocabulario venirá!
Disfrutálo!
Beso

Cora

Goed bezig! Dat strand ziet er wel erg aantrekkelijk uit vanuit steenkoud Nederland

mama

Hoi hoi, heb van de week het ijs van de autoruiten staan te krabben! Hoor nu ook weer de wind gieren om het huis, zie in het licht van de lantaarnpaal de regen voorbij waaien. En dan kijk ik naar je video, met palmbomen, strand en een prachtige zee. Wat heerlijk voor je, om in zo'n mooie omgeving te zijn. Dat spaans is toch wel ingewikkeld, terwijl ik dacht altijd gehoord te hebben, dat het niet zo'n moeilijke taal moet zijn. Maar aan het eind van de maand zal je toch wel een aardig woordje spreken, denk ik.
Wat een gave surffoto's heb je naar jesper gestuurd, ziet er professioneel uit!
Veel plezier maar weer en doe je best.
Veel liefs, xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active