roosvdzwan.reismee.nl

De eerste dag school

Hallo allemaal,

Fijne dag gewenst vanuit het warme Costa Rica.

Ik slaap samen met Mona bij Mirjam. Mona is 19 en komt uit Duitsland. We zijn gelijk begonnen met de taallessen dus zitten ook in dezelfde klas. Mirjam is een hele lieve vrouw, die zo goed kan koken dat ze iedere week een kookcursus geeft aan alle studenten van de school. Een foto van mijn kamer is te vinden onder foto's.

Mirjam woont in Quepos een toeristisch plaatsje aan een haven, helaas zonder strand. Het huis ligt aan de rand van de stad en is omgeven door groen. We gaan met de bus naar school. Het is maar 10 minuten, maar lopen langs de drukke auto weg kan niet. De school is heel open en een deel van de klasloken hebben uitzicht op zee. Iedereen is heel aardig. Bij de receptie spreken ze Engels tegen ons. Maar de docenten doen alles in het Spaans. De eerste les ging in snel tempo maar ik heb veel geleerd. Vanochtend op het strand alles nog even herhaald en het huiswerk gemaakt . Vanaf de school loop je in 20 minuten naar een heel mooi strand, daar is ook het nationale park en een aantal restaurantjes.

Deze week zij de lessen voor mij van 2 tot 6. Tot snel!

Reacties

Reacties

Nel Roos

Klinkt goed allemaal Roos. Veel succes!

Cora

Fijn dat je letterlijk en figuurlijk goed geland bent! Is het een grote klas en zijn er nog landgenoten?

Roos van der zwan

Deze week heb ik alleen met Mona les. Dus maar met 2. Er zijn veel meer studenten maar iedereen zit op een ander niveau. Dus de groepen zijn klein. In een van de andere klassen zitten geloof ik 2 Nederlandse jongens maar die heb ik nog niet gesproken. Het merendeel van de mede scholieren zijn Amerikaans.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active